Veelgestelde vragen aan Opslag Waddinveen

  1. Wat is Self-storage bij Opslag Waddinxveen?

Self storage is een doe-het-zelf opslag voor zowel particulieren als bedrijven. De opslagruimtes zijn droog, schoon, verwarmd en voorzien van bewakingscamera’s. Bij Opslag Waddinxveen kunt u 6 dagen per week, van maandag t/m zaterdag, van 06.00 tot 22.00 uur terecht voor de opslag van uw bezittingen. Het self storage gebouw is middels een persoonlijke toegangscode toegankelijk. Uw gehuurde opslag-unit is afsluitbaar met een cilinderslot.

  1. Wat mag ik opslaan?

Bijna alles, o.a. inboedel/meubels, seizoensgebonden, goederen, archief, voorraad of winterbanden. Geen gevaarlijke, ontvlambare of oplosbare (chemische) stoffen, bederfelijke levensmiddelen, levende have, motorvoertuigen of illegale goederen. Zie de algemene voorwaarden voor de uitgebreide lijst van wat er verboden is om op te slaan.

  1. Hoe groot zijn de opslagruimtes?

U huurt een opslagruimte die geheel is afgestemd op uw behoefte. U bent flexibel in de kubieke meters die u huurt. We bieden ruimtes aan van 4m³ t/m 72 m³. U kunt tussentijds kosteloos en onbeperkt wijzigen naar een grotere of kleinere unit mits deze beschikbaar is.

  1. Hoeveel opslagruimte heb ik nodig?

Neem contact op voor een persoonlijk advies. Dit kan zowel telefonisch als door het invullen van het contactformulier.

  1. Hoe lang kan ik mijn spullen opslaan?

De huurperiodes zijn zeer flexibel. Er is geen maximumperiode. U kunt gebruik maken van de opslagruimte zolang u wilt. Het huurcontract wordt iedere maand automatisch met 1 maand verlengd.

  1. Waar kan ik voor informatie of een bezichtiging terecht?

Via de contactpagina op de website kunt u zowel per e-mail of telefonisch contact met ons opnemen voor meer informatie en/of een bezichtiging.

  1. Hoe huur ik een opslagruimte?

Wanneer u geïnteresseerd bent in het huren van een opslagruimte, kunt u na een afspraak met ons te hebben gemaakt bij ons op de vestiging terecht voor het afsluiten van een huurovereenkomst. Bij het aangaan van een huurovereenkomst vragen wij u het volgende mee te nemen:

Particuliere huur:

  • geldig legitimatiebewijs
  • recente adresbevesting (bankafschrift, gemeentelijk-/belasting-/nutsdocument)

Zakelijke huur:

  • recent uitreksel van de KvK (kopie)
  • legitimatie van een tekeningbevoegde (kopie)
  • BTW nummer

Voordat u toegang krijgt tot uw opslagruimte dient u eerst de borg en de eerste huur (tot de 1ste van de nieuwe maand) contant te voldoen. De borg krijgt u aan het einde van de huurperiode, na een correcte oplevering weer terug.

  1. Hoe zeg ik de huur op?

Opzegging dient uiterlijk 15 dagen voor de 1ste van de nieuwe maand te geschieden. Dit doet u schriftelijk of per e-mail (Opzegging per e-mail is geldig nadat deze door ons is bevestigd)

  1. Hoe moet ik betalen?

U ontvangt maandelijks voor de eerste van de maand een factuur (per post of per e-mail). U betaalt per automatische incasso.

  1. Staan mijn spullen veilig?

Het pand wordt 24 uur per dag bewaakt door o.a. ons camerabewakingsssysteem. Een persoonlijke toegangscode tot het gebouw en een eigen cilinderslot, waar alleen u de sleutel van heeft, op uw gehuurde opsag-unit doen de rest.

  1. Zijn mijn spullen verzekerd?

U bent zelf verantwoordelijk voor de verzekering van uw goederen. De goederen die in uw ruimte staan opgeslagen worden veelal gedekt door uw eigen inboedelverzekering. Wij raden u aan contact op te nemen met uw verzekeraar om dit af te stemmen.

  1. Mag ik werken in mijn opslagruimte?

In- of overpakken mag uiteraard in uw opslagruimte. Om veiligheids- en verzekeringsredenen is het niet toegestaan om te werken in uw opslagruimte.